Week 5 op Curacao

2 maart 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Hallo allemaal,

Onze week is weer begonnen. Elke werkdag worden we beide gekoppeld aan een zuster/broeder, waar we dan de hele dag mee meelopen. In de ochtend hebben we hier een ochtendritueel, namelijk samen een liedje zingen in het Spaans en daarna moeten we elkaars handen vasthouden en bidden. Dit is niet zo ons ding. Verder heeft Jade vandaag meegeholpen met de wondzorg van een laparatomie. Het gaat hier echt heel anders dan in Nederland. In Nederland ben je gewend continue bezig te zijn en dat is hier echt niet het geval. Er is altijd veel personeel aanwezig, terwijl er weinig patienten zijn. In Nederland zijn we gewend dat alle bedden vol liggen.

Deze week en volgende week lopen we op de verpleegafdeling mee en die weken erna mogen we kijken op de andere afdelingen. We hopen dat dit wat leuker en spannender wordt.

Het kantoor zit altijd helemaal vol met personeel wat niks aan het doen is, dit vinden we beide jammer. We zijn liever bezig zodat we dingen kunnen zien en leren.

Verder hebben we in de carnavalvakantie leuke dingen gedaan. Een vriend van Pippe is langsgekomen vanuit Nederland. Pippe heeft in de vakantie zijn duikbrevet gehaald, hij mag nu duiken zonder instructeur, tot 18 meter diepte.

Jade heeft met schildpadden gezwommen en leuke foto's gemaakt.

We hebben echt genoten van onze vakantie. We hopen wel dat stage nog wat intressanter gaat worden want het voldoet niet aan onze verwachtingen.

1. Oma Hulspas:
    3 maart 2020
    Hoi allemaal, wat een leuk verslag zeg ik heb het met veel plezier gelezen en vind het heel leuk jullie een beetje te volgen op deze manier. Ik hoop dat jullie volgende week wat meer werk hebben en veel interessante dingen in je vak mogen bijwonen en meehelpen. Wat geweldig leuk Jade ❤️ dat je met schildpadden hebt gezwommen, ik ben heel benieuwd naar de foto’s en heel trots op jou. Ik wens jullie nog een fijne tijd daar met heel veel nieuwe belevenissen en .... ik kijk uit naar jullie volgende verslag hoor. Lieve groetjes en een hele dikke kus, oma ❤️😘😘
  2. Ingrid Brans:
    8 maart 2020
    Jeeetje Pippe! Ja, dat klinkt als niet Nederlands. Omgekeerde wereld! Wat jammer nu. Ik hoop zo dat er nog verandering gaat komen en jullie echt aan de bak moeten. Nieuwe ervaringen opdoen waar je veel van kunt leren. Probeer er toch iets van te maken en ga op zoek naar uitdagingen. (Heb makkelijk kletsen van achetr mijn computer). Ben nieuwsgierig en vraag of er elders wel afdelingen zijn waar jullie echt iets kunnen en mogen betekenen.......Hoop zo dat jullie met een goed en voldaan gevoel straks terugkeren naar Nederland.
  3. Ingrid Brans:
    8 maart 2020
    Sorry Jade, bovenstaande reactie is uiteraard ook voor jou bedoeld.