Week 6 op Curacao

9 maart 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Hallo allemaal!

We zitten alweer bijna op de helft van ons avontuur, de tijd vliegt voorbij.

We zijn weer begonnen aan een nieuwe week op onze stageplek. Vorige week vanaf dinsdag was er opeens een keerpunt bij het ziekenhuis, opeens kregen we het erg druk en waren we heel de dag bezig. Jade en ik wisten niet wat we meemaakte. Jade heeft al een infuuslijn mogen vullen en mogen injecteren. Pippe heeft een opnamegesprek uitgevoerd, ookal was dat wel erg lastig omdat veel patienten slecht Nederlands spreken. We vonden vorige week echt een stuk fijner dan de weken ervoor, we hopen dat dit zo blijft.

We merken dat de manier van communiceren naar elkaar heeeeel anders is dan in Nederland, ze schreeuwen nog net niet naar elkaar, ze praten hier echt super hard.

Afgelopen maandag is iedereen van de kazerne van Luchtmobiel terug naar Nederland gegaan. Dit vinden we erg jammer want we gingen veel met hun om.

Vanaf volgende week staan we op andere afdelingen, we hopen dat we hier meer kunnen leren dan op de verpleegafdeling.

We houden jullie op de hoogte d.m.v onze blog.

1. Oma Hulspas:
    10 maart 2020
    Hoi allemaal, Weer al een heel leuk verslag om te lezen en wat fijn dat jullie het nu wat drukker hebben gekregen en handelingen hebben kunnen verrichten. Ja, dat Nederlands spreken was zeker een puntje voor Pippe natuurlijk omdat vele weinig Nederlands kunnen maar heel stoer hoor dat je, dit gedaan heb. En Jade , oma is heel trots op jou en ik ben blij voor jou dat je nu ook echt iets meer heb mogen doen. Het is een heel mooi avontuur wat jullie nu beleven geniet er maar van. Ik hoop dat jullie op de volgende afdeling waar jullie geplaatst worden veel mogen doen en veel leermomenten hebben. Bedankt voor het leuke verslag, ik leef met jullie mee .... lieve groet en een dikke kus, oma ❤️😘😘